Puma to niemiecka firma z długą tradycją. Powstała w 1948 roku pod nazwą Puma-Fabryka Obuwia Rudolf Dassler. Rok później ruszyła produkcja sportowych butów w Herzogenaurach w Niemczech, gdzie obecnie mieści się siedziba zarządu firmy. Podobno egzotyczny kot był ulubionym zwierzęciem założyciela marki.
Kilka lat później, w 1979 roku projektant Lutz Backes zaprojektował nowe logo opierające się na wizerunku pumy, które obowiązuje do dziś. Już w 1951 roku wyroby marki trafiły na zagraniczne rynki Szwajcarii i Stanów Zjednoczonych. Natomiast w 1962 roku eksportowano je do około 100 krajów na całym świecie. Od 1970 roku PUMA nieprzerwanie sponsoruje najlepszych sportowców świata, jak chociażby niezapomnianego Pele, Maradone, Serene Williams czy Schumachera. Obecnie firma zatrudnia niewiarygodnie dużą liczbę pracowników, bo aż 2 300 osób i osiąga roczne obroty rzędu 900 milionów Euro, co świadczy tylko o potędze i popularności marki na rynkach całego świata.
Właściwa historia marki w Polsce rozpoczęła się dopiero w 1998 roku, kiedy powstała PUMA Polska z siedzibą w Warszawie. PUMA od momentu powstania jest silnie związana ze światem sportu i wielkimi osiągnięciami sportowców. Inspiracje marki wywodzą się z fascynacji tymi wyczynami. Przy czym zachęca ona swoich klientów do zdobywania własnych rekordów. PUMA jest nieustannie rozwijającym się przedsiębiorstwem, co sprawia, że przez tyle lat zajmuje czołową pozycję w swojej branży. Obecnie produkuje nie tylko buty dla sportowców. Jej oferta skierowana jest absolutnie do wszystkich, dzieci, kobiet i mężczyzn. Dodatkowo jest wyjątkowo rozbudowana. Zawiera, oczywiście obuwie, odzież, bieliznę, stroje kąpielowe, ale także różnorodną gamę perfum.
Zobacz też:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz