wtorek, 5 lutego 2013

Nowy raper w MaxFloRec - Neile

Mam wielki szacunek dla całej tej kultury. Kocham ją i każdy jej przejaw, zresztą jak chyba każdy, kto siedzi w tym tyle lat, nie otrzymując przez cały ten czas nic od niej w zamian. Wielu z moich kolegów jest mega dobrymi raperami, jednak nigdy nie udało im się wybić, a mimo to dalej to robią, więc to musi być miłość. Taki hip hop kocham-niezależny od tego co aktualnie wydaje się być na "topie". O kim mowa?


4 lutego wytwórnia MaxFlo przedstawiła swojego nowego reprezentanta - Neile! Pochodzący z Koszalina zapowiada powiew świeżości na polskiej scenie.

Jak wyglądały jego początki przygody z rapem? 
Pierwsze numery nagrałem w 2001 r. wraz ze składem Tha Portal Cru. Mieszkałem wtedy na koszalińskiej dzielnicy CNS, znanej z graffiti jamów, więc można powiedzieć, że od zawsze byłem w "klimacie". W międzyczasie nawiązałem współpracę z Zolen'em i dj. Veron'em tworząc skład Eurobusiness, z którym koncertowo działamy do dziś. Do tej pory wypuściłem niewiele pomijając jakieś mixtejpy i dema, więc tak naprawdę Blues od dnia narodzin będzie moją pierwszą płytą. Nagrałem dużo materiału, którego starczyłoby przynajmniej na 10 płyt jednak większość z tych rzeczy nigdy nie ujrzała światła dziennego. Może kiedyś wypuszczę jakiś bootleg z tym wszystkim, choć to przeszłość, którą wolę zostawić za sobą. - Mówi Neile

Artysta trafił do wytwórni MaxFlo po tym jak udało mu się porozmawiać i przekazać swój materiał Rahimowi po jego koszalińskim koncercie. Po przesłuchaniu materiału zapadła decyzja o próbie nawiązania współpracy z świetnie zapowiadającym się MC. "Miłosny blues" został zaprezentowany na drugiej części kompilacji "Podaj dalej", a śląska wytwórnia zaproponowała raperowi dalsze wsparcie.

Co to za uczucie, gdy jest się zauważonym przez jednego z czołowych, legendarnych raperów w kraju? 
Na pewno jest to wielkie wyróżnienie i jestem mega szczęśliwy z tego powodu. Moja praca została zauważona, co nie odbyłoby się oczywiście bez wkładu producenta -  Liwenlwc, który zrobił muzykę do naszej płyty. Stworzyliśmy coś alternatywnego i naszego, jednak wiem, że teraz dopiero zacznie się ciężka praca, bo nie zamierzamy na tym poprzestać. - Komentuje raper

Na polskiej rap scenie nie ma obecnie zbyt dużo miejsca. Trzeba się wyróżniać... Co chcesz wnieść na nią nowego? 
Każda z moich nowych płyt będzie inna, tak jak staram się do każdego kawałka podchodzić indywidualnie.  Blues od dnia narodzin jest specyficzną płytą i na pewno nie każdemu przypadnie do gustu, choć jeśli ktoś się spodziewa całości w klimacie "miłosnego bluesa" to będzie zaskoczony.  Nie będzie też piosenek do tańczenia i imiennych zaczepek w stronę innych raperów, przynajmniej na tym albumie.

Już dziś możecie obejrzeć teledysk do utworu „Miłosny blues”, który znacie z „Podaj dalej vol. 2”. Wkrótce  pojawi się też w internecie, do pobrania za darmo cały album Neliego oraz porducenta Liwenlwc.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz