czwartek, 6 września 2012

Maryj - parę słów o sobie

Maryj właściwie Kacper Janicki. Od 2006 r. zajmuję się pisaniem tekstów, produkcją muzyczną, rapem. Wraz z Denexem współtworzę skład Alternatywa i w 2010 r. wydaliśmy razem nielegal o tej samej nazwie. Zostało wytłoczonych nawet ok. 100 płytek tego tytułu, własnym sumptem, które rozdaliśmy za darmo na naszym pierwszym koncercie. Materiał powstał dość spontanicznie.


Mianowicie zaczęło się od tego, że zacząłem uczęszczać do szkoły średniej do Warszawy i wiadome było to, że zacznę poszukiwać tam ludzi do współpracy i że będę się starał trochę wkręcić w warszawskie środowisko hip-hopowe. Na jednym z forów napisałem do Denexa i w zasadzie następnego dnia wpadłem do niego na nagrywkę na warszawskim Bemowie i nagraliśmy wówczas jeden z kawałków już nie pamiętam jak się nazywał (“Lato w środku zimy” czy coś takiego heheh). Mimo kontrastu w stylach dogadywaliśmy się dobrze i ustawialiśmy się na następne nagrywki, w taki sposób, że siadaliśmy z alkoholowym asortymentem i pisaliśmy razem zwrotki po czym je nagrywaliśmy.

Tak powstał nasz pierwszy wspólny nielegal – każdy kawałek był pisany całkowicie spontanicznie i bez większej spiny. Podczas nagrywania tego projektu poznałem również chłopaków z HSP – Fifa i Adka. Następnie Denex wyprowadził się z Warszawy i wrócił do swojej rodzinnej miejscowości pod Kielcami – Kazimierzy Wielkiej, gdzie w tamtejszym Studio Szafa nagrałem kilka kawałków tych bardziej i mniej spontanicznych (w dość “zielonej” atmosferze) oraz 2 kawałki na mój pierwszy solowy projekt. Następnie każdy zaangażował się we własne projekty. Ja zacząłem pracę nad swoim pierwszym solowym materiałem zatytułowanym “Kicz”. W tatym czasie udzieliłem się też gościnnie na projektach Denex “Czarna Msza” w kawałku “Wiatr ze wschodu” oraz Niskie Skurwiele “Nić śmiesznego” w kawałkach “Veni Vidi Vici” wraz z Ernim i Salvem z Kielc oraz “Wymyśl tytuł” z DZK. W międzyczasie jako Alternatywa udzieliliśmy się na płycie HSP “Nas kochają nienawidzić” oraz na solowym projekcie Adka z tego składu “W jedności siła”. 

31 lipca 2010 zagraliśmy nasz pierwszy koncert w Kazimierzy Wielkiej w Pubie Chicago. Następnie zostaliśmy zaproszeni przez HSP aby zagrać koncert w klubie Fonobar w Warszawie. Bardzo udanym koncertem był ten w Toruniu gdzie zagrał z nami również mało znany jeszcze w tamtym czasie Bisz. Miałem też przyjemność grać support wraz z Wojtim przed Weną.


Następnym krokiem było zapoznanie się z rodzimym środowiskiem w Mińsku Mazowieckim (które wcześniej było dość ubogie, w zasadzie poza Loandą to nie udzielało się zbyt wiele osób) nawiązując współpracę z duetem 11 przykazanie (Zwierzu i Paduch) oraz z Wojtim, z którymi nagrałem wiele wiele kawałków tych wypuszczonych i niewypuszczonych, multum spontanów itp. jak i również realizjąc ich nagrania oraz zajmując się masteringiem i aranżacją (niekiedy produkcją bitu) całości, gdyż posiadam swój sprzęt. Zaczęło się od kawałka “Orient”, którego przekaz jest dość prosty (polecam sprawdzić), a potem już różne spontaniczne nagrywki których było dużo. Następnie we wrześniu 2011 zacząłem pracę nad solową epką “Debiut po debiucie” gdzie gościnnie udzieliła się moja siostra cioteczna Kinga Kalinowska w refrenach oraz na zwrotkach Paduch Wojti i Zwierzu. Epka ujrzała światło dzienne 1 kwietnia tego roku. 

Nadal trwają pracę nad teledyskiem do kawałka “Rozrusznik Serca”. Niebawem będzie można mnie usłyszeć w roli producenta na projekcie 11 przykazania, który będzie nosił tytuł “Uważaj z kim 3masz”. Na chwilę obecną pracuję nad swoim solowym mixtapem który planuję wypuścić na przełomie zimy/wiosny przyszłego roku.

Autor: MRJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz