czwartek, 11 października 2012

Onar ujawnia ksywki gości, producentów i DJ-ów na „Przemytniku Emocji”

Znana jest już pełna tracklista nadchodzącego albumu Onara pt. „Przemytnik Emocji”. Jak informuje artysta, wespół z wytwórnią Step Records, na płycie będzie można gościnnie usłyszeć Te-Trisa, Hudego HZD, Ekonoma, Palucha oraz Sitka. Za produkcję bitów odpowiadają: Złote Twarze, Eljot, NNFOF oraz Pokerbeats. Jak przystało na klasyczny, hip-hopowy album, nie mogło zabraknąć na nim DJ-ów. Tym sposobem na krążku usłyszycie adapterowe popisy Jarzomba, Ike’a, Noriza oraz Steeza. Limitowaną edycję „Przemytnika Emocji” (2CD) możecie nabyć na www.preorder.pl. Zawiera ona dodatkowy remix album w wykonaniu Soulpete’a.


Skąd taki, a nie inny dobór gości? - Przekazałem w tekstach to, co chciałem i znalazłem miejsce na zaproszenie gości, którzy pasowali do tematyki danego kawałka. Ze względu na to, że płyta nie jest długa, w dwóch kawałkach usłyszymy po dwóch raperów: Palucha i Sitka oraz Te-Trisa i Hudego HZD. Wyjątkiem jest track z Ekonomem. Jest to jednak bardzo specyficzny numer, bit mocno rozwinięty instrumentalnie przez Złote Twarze, a refren przez DJ-a Ike'a – mówi Onar.

Jak doszło do powstania wspólnego numeru z Te-Trisem i Hudym HZD, którzy reprezentują dalece rozbieżne nurty w rapie?  - Te-Trisa poznałem kiedyś na jednej z warszawskich imprez. Standardowo, zbiliśmy piątkę i nie ma tu co dopisywać jakiejś zbędnej filozofii. Nasz wspólny numer początkowo powstawał jak każdy inny, czyli: dostałem bit, zacząłem pisać, napisałem zwrotkę, wiedziałem też od razu, że będzie idealnie pasował do tego podkładu w refrenie DJ, i tu znowu brawa dla DJ-a Ike'a (śmiech). Później postanowiłem wysłać zwrotkę i szkic bitu Te-Trisowi z założeniem, że w tym kawałku chciałbym mieć również 16 wersów Hudego HZD. Te-Tris nie miał nic przeciwko, był wręcz zadowolony z tej niecodziennej kolaboracji. Analogiczna sytuacja była z Hudym, który jest moim dobrym ziomkiem – kontynuuje warszawski raper. - Myślę, że nie tylko mnie, ale wiele osób, które tworzą tę kulturę, szufladkowanie na taki czy inny rap niewiele obchodzi. My tworzymy muzykę i chcemy robić to jak najlepiej, bez barier. Wydaje mi się, że takie połączenia otwierają, umysły słuchaczom i łamią te wyimaginowane pseudo-podziały. Słuchacze nie powinni skreślać innych raperów, tylko dlatego, że ich ulubiony wykonawca z nimi nie nagrywa bądź nagrywa inne brzmieniowo lub gatunkowo kawałki. Mnie to czasem spotykało, w przypadku dogrywania gościnnych zwrotek dla MC’s z innych miast, obracających się często w zupełnie innej stylistyce od mojej. Cóż, w sumie, lepiej zacząć słuchać Onara później, niż wcale (śmiech) – dodaje.

Wielu słuchaczy pamięta zapewne stary i klasyczny wspólny numer Onara z Ekonomem, z legendarnego Fenomenu pt. „Wszystko ma swój koniec”. Na „Przemytniku Emocji” artyści, po latach, postanowili ponownie połączyć siły. - Ekonom ostatnio rzadko nagrywał, ale w przeciągu ostatniego roku na szczęście się to zmieniło. Z tego co wiem, to znów coraz częściej pisze i jak najbardziej mu kibicuję. Nie było tu z mojej strony żadnego namawiania. Zaproponowałem wspólny kawałek ziomkowi, z którym znamy sie ponad dekadę i nastąpiła reakcja, której bym sie spodziewał. Kawałek jest turbo oldschoolowy, melancholijny, taki jaki powinni zrobić starzy gracze. Jeden z moich ulubionych na płycie. O formę Ekonoma, mimo przestoju, się nie obawiajcie, bo jest wysoka – komentuje warszawski raper.


Podobnie jak na „Dorosłem Do Rapu” za stronę producencką „Przemytnika Emocji” odpowiadają młodzi, wybijający się producenci. - Jest tak dużo młodych, zdolnych asów, że nie jestem zmuszony działać na żadnych schematach. W czasach ogólnodostępnego  internetu i bezproblemowego kontaktowania sie z każdym, otwierają się wielkie możliwości. Nawinąłem o tym na zeszłej płycie. „Mogę brać bity od producentów, których nie znasz i robić takie rzeczy, które zapamiętasz". Bardzo ważna jest chemia na linii raper-producent, a w tym żadne kwoty, ani pseudonimy, nie pomogą. 

Dla Onara, szczególną rolę w hip-hopie, odgrywają DJ-e, których nie mogło zabraknąć na jego nadchodzącej płycie. - Szanuję DJ-ów i tylko razem tworzymy całość. To oni dogrywają się do płyt, grają koncerty i puszczają kawałki w klubach. Staram się na tyle, ile to jest możliwe, zapraszać ich do kawałków, które wtedy są pełniejsze. Na "Przemytnika Emocji" udało mi się zaprosić 4 DJ-ów i dało to rewelacyjny efekt - mówi Onar.

Pełna tracklista:
1. To jest już moje / produkcja: Złote Twarze
2. Przemytnik emocji / produkcja: Eljot
3. Już ex jest / produkcja: NNFOF / adaptery: Dj Jarzomb
4. Bilet w ręce / produkcja: Złote Twarze
5. Miejsce w oparach absurdu / produkcja: Pokerbeats / gościnnie: Paluch, Sitek
6. Ceglane ściany / produkcja: Złote Twarze
7. Puste / produkcja: Złote Twarze
8. Od dna / produkcja: Złote Twarze / gościnnie: Te-Tris, Hudy HZD /
adaptery: Dj Ike
9. Na wysypisku śmieci / produkcja: Pokerbeats / adaptery: Dj Noriz
10. Halo Ziemia!?!? / produkcja: NNFOF / adaptery: Dj Steez
11. Przez wizjer / produkcja: Złote Twarze / gościnnie: Ekonom /
adaptery: Dj Ike
12. Piękny dzień / produkcja: Eljot

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz