sobota, 25 czerwca 2011

Lacoste

Francuski gigant odzieżowy Lacoste jest doskonale rozpoznawalny na całym świecie. Początki tej firmy sięgają roku 1933, w którym Rene Lacoste, razem z André Gillierem, właścicielem ówcześnie największej we Francji manufaktury odzieżowej, założyli przedsiębiorstwo, nazwane nazwiskiem Rene. W dzisiejszych czasach Lacoste kojarzona jest przede wszystkim z tenisistami, którzy występują na światowych kortach w odzieży tej marki – okazuje się, że nie bez przyczyny. Rene Lacoste, założyciel firmy był bowiem tenisistą i sam grał we własnej odzieży. Z Lacoste wiąże się pewna ciekawostka, obecnie jednak podważana. 


Włodzarze tej firmy twierdzą, że charakterystyczne logo Lacoste – mały krokodylek – był pierwszym oznaczeniem marki, noszonym na ubraniu w całej historii branży odzieżowej. W związku z odnalezieniem producenta, który rzekomo robił to wcześniej, nie popełni się błędu uznając, że Lacoste była jedną z pierwszych firm, które zastosowały ten zabieg, obecnie powszechnie spotykany.

W ofercie Lacoste znajdziemy zarówno odzież, jak i buty oraz perfumy. Wszystkie produkty tej marki odwołują się do swoich korzeni poprzez pewne sportowe zacięcie i charakterystyczne elementy, które nadają im bardziej sportowego wyglądu.Lacoste ma na całym świecie sieć swoich butików, w których nabyć można cały oferowany asortyment. Są to w zasadzie jedyne miejsca, w których napotkać można na produkty Lacoste, bowiem producent ten nie prowadzi dystrybucji hurtowej, skupiając się tylko na sprzedaży detalicznej, a co za tym idzie, utrudniając dostęp do swoich wyrobów, który to zabieg z kolei powoduje znaczne podwyższenie ich ceny. W wyniku takiej polityki firmy, Lacoste uchodzi obecnie za ekskluzywną markę z elementami sportowymi, która ze względu na cenę jest dostępna dla niewielu.

Kampanie marketingowe Lacoste bazują najczęściej na jakichś szeroko znanych przedstawicielach świata tenisa. Ostatnim nabytkiem reklamowym firmy jest najwybitniejszy, nadal grający przedstawiciel tej dyscypliny sportowej, który zgodził się sygnować swoim imieniem i nazwiskiem zabiegi reklamowe firmy z krokodylem w logo – mianowicie chodzi tu oczywiście o Rogera Federrera, wielokrotnego zwycięzcę turniejów wielkoszlemowych, przez wielu uważanego za geniusza rakiety.Lacoste jest symbolem pewnego wysokiego poziomu życia, który manifestowany jest przez kolorowe koszule polo z charakterystycznym logo krokodyla na lewej piersi. W Polsce marka uchodzi za tym bardziej ekskluzywną w związku z wyjątkowo małą liczbą butików, w których można ją nabyć.

Zobacz też:

2 komentarze: