Tej jesieni po raz pierwszy do Polski zawita międzynarodowa edycja Red Bull Soundclash -wydarzenia, które wstrząśnie krajową sceną muzyczną! 22 listopada w Soho Factory w Warszawie w ramach imprezy otwierającej drugą edycję Europejskich Targów Muzycznych Gazety Co Jest Grane, odbędzie się kolaboracja roku! Dwa zespoły prezentujące odmienne nurty muzyczne staną naprzeciw, by zawalczyć o uznanie publiczności! Ich walkę oceni jury. W tej roli wystąpi widownia!
O RED BULL SOUNDCALSH
Red Bull Soundclash to wydarzenie, które wychodzi poza utarte standardy koncertowe. Muzyczna kolaboracja pomiędzy artystami prezentującymi zupełnie odmienne gatunki odbywa się na dwóch scenach ustawionych frontem do siebie. Niewielka przestrzeń pomiędzy nimi wypełniona jest publicznością, której zadaniem jest ocena obu kapel. To właśnie o jej przychylność zabiegają gwiazdy Red Bull Soundclash. Po każdej z czterech rund decybelomierz dokonuje pomiaru oklasków oddanych na dany zespół.
Pomysł dźwiękowego pojedynku wywodzi się z Jamajki. Od lat 50. uliczne soundsystemy rywalizują ze sobą o przychylność fanów, grając reggae, dancehall i ska. Aby udowodnić całej dzielnicy, kto jest najlepszy, organizuje się pojedynki soundsystemów. Wygrywają Ci, którzy grają lepiej i głośniej. Rolę jury pełni publiczność. Ta dźwiękowa kolaboracja stanowi niepowtarzalne wyzwanie dla artystów. Nie tylko muszą wykazać się kreatywnością, dystansem do siebie i do oponentów ale również zaprezentować się z nowej – nieznanej dotąd strony muzycznej. Polscy artyści, którzy podjęli wyzwanie Red Bull Soundclash z pewnością nie jednego fana zaskoczą twórczością, którą zaprezentują 22 listopada w warszawskim Soho Factory.
ZASADY RED BULL SOUNDCLASH
Pierwszym zadaniem postawionym przed zespołami będzie wykonanie coveru znanego utworu, który wybierze dla nich DJ. W drugiej rundzie uczestnicy będą przerabiali wzajemnie własne nagrania – przejmą utwór wykonywany na sąsiedniej scenie i przerobią go według własnego uznania. W trzeciej natomiast muszą wykonać swoje kawałki w stylach, które narzuci im DJ. W finałowej rundzie na każdej ze scen pojawiają się nieoczekiwani goście specjalni.
JACY ARTYŚCI BRALI UDZIAŁ W RED BULL SOUNDCLASH
Pod szyldem Red Bull Soundclash artyści stają na przeciwległych scenach już od 2006 roku. Sukces pierwszych edycji spowodował, że impreza została rozpowszechniona na wszystkie kontynenty i przyciąga coraz bardziej znane nazwiska. Wśród międzynarodowych gwiazd, które podjęły wyzwanie, są m.in.: Snoop Dogg, Erykah Badu, The Roots, The Ting Tings czy Linda Perry. Jak komentuje Erykah Badu „Red Bull Soundclash to generalnie masa dobrej zabawy. Dla mnie to nie jest bitwa, rywalizacja a bardziej współpraca, kreatywna kolaboracja, podczas której mogę poznać nowych przyjaciół.”
Więcej informacji na temat Red Bull Soundclash: www.redbullsoundclash.pl i targicojestgrane.pl
Informacje na temat artystów polskiej edycji Red Bull Soundclash i biletów na Imprezę otwarcia będą dostępne na przełomie września i października na : www.redbullsoundclash.pl i targicojestgrane.pl
Zdjęcia oraz klipy z międzynarodowych edycji Red Bull Sounclash dostępne są na platformie mediowej Red Bull Content Pool: www.redbullcontentpool.com
Tegoroczna edycja Targów odbędzie się 24 i 25 listopada w Pałacu Kultury i Nauki, koncertów będzie można wysłuchać w teatrach Dramatycznym i Studio. Impreza otwarcia „Red Bull Soundclash” odbędzie się w warszawskim Soho Factory w czwartek, 22 listopada.
Pełen program ogłosimy już wkrótce.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz