Eksperymentalny X-9 Nighthawk
Słowaka Braňo Mereša wygląda tak, jakby został przeznaczony dla
szpiegów na dwóch kółkach. Z uwagi na tworzywo, z którego go wykonano,
na pewno jest trudniej wykrywalny od konwencjonalnych pojazdów. Dlatego
nazwa jednośladu nawiązuje do niewidocznego dla radarów bombowca F-117.
Ramę wykonano z włókien aramidowych, wytrzymałych polimerów
wykorzystywanych do produkcji kamizelek kuloodpornych. Pokryto ją lekkim
i mocnym włóknem węglowym. Konstrukcję z aramidów przycięto tak, by
miała strukturę plastra miodu, więc ograniczono wagę ramy, jednocześnie
zapewniając jej sztywność. Cała rama waży więc tylko niecałe półtora
kilograma.
Na razie nie wiadomo, czy pomysł zostanie wykorzystany do wyprodukowania roweru dostępnego w sprzedaży. Na początku marca Mereš zaprezentował ukończoną w grudniu 2011 roku ramę na Targach Rowerowych w Berlinie. Wzbudziła tam „wielkie zainteresowanie”.
Głównym celem budowy prototypu było sprawdzenie, czy popularne w
przemyśle lotniczym tworzywa formowane na kształt plastra miodu sprawdzą
się także w ramie roweru.
Zobacz też:
Stussy + W-Base Rower BMX
Levi’s + Unik + Fixerati + Brother Cycles - Rower
Audi + Renovo drewniany rower
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz